Aankomst Lissabon en Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van v3b Reviuslyceum - WaarBenJij.nu Aankomst Lissabon en Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van v3b Reviuslyceum - WaarBenJij.nu

Aankomst Lissabon en Coimbra

Door: Linda van der Es en Theo Scheurwater

Blijf op de hoogte en volg v3b

20 Maart 2014 | Portugal, Coimbra

Beste ouders,

Dit zou een mooi verslag in het Engels moeten worden, maar de vermoeidheid is nu toch echt toegeslagen. Vandaar een beknopt verslag van vandaag, gewoon even in het Nederlands...

Vanmorgen zijn we rond 9.15 uur geland op Lissabon AirPort. We hebben een goede vlucht gehad. Bij het vliegveld stonden twee Portugese collega's ons op te wachten. We konden gelijk de bus in en ging op weg naar het oude centrum van Lissabon. We begonnen met het gedeelte dat in de zeventiende eeuw werd getroffen door een aardbeving en tsunami. De toenmalige minister president heeft destijds de opdracht gegeven dit gebied te herbouwen.
Vervolgens hebben we nog even in het oude centrum rondgelopen en op het Praca do Comercio een uitzicht op de Taag gehad.
Hierna bezochten we de wijk Belém. Hier hebben de leerlingen de Mac bezocht. Dat vonden ze erg vervelend. Ook bezochten we het klooster van Belém, waar Vasco da Gama ligt begraven. Hij heeft in de vijftiende eeuw India ontdekt en vertrok daarbij van Belém.

Na het bezoek aan Belém zijn we met de bus door een moderne wijk gereden die vroeger bekend stond om zijn armoede en verpaupering, genaamd Expo. Nu is dit een van de duurste en hipste wijken om te wonen.

Hierna begon de lange reis naar Coimbra. Na ongeveer 2,5 uur kwamen we aan bij de school. De leerlingen, ouders en docenten stonden daar op ons te wachten. We werden muzikaal verwelkomt. Na de muziek was het tijd voor hapjes en drankjes en om elkaar te leren kennen, de vele typische Portugese snacks stonden op tafel.

Nu zitten alle leerlingen bij hun match en is de uitwisseling echt begonnen. Ze zullen vanavond waarschijnlijk niet te laat slapen want het was een lange en vermoeiende dag. De komende dagen zullen groepjes leerlingen een verslag gaan schrijven, wel in het Engels... Verschil moet er zijn!

We houden u op de hoogte!

Linda en Theo